Sponsoren

JAARCONGRES GEZONDE INNOVATIE De SUIKER-editie 6 JUNI 2019, EDE, 10.00 – 18.00 UUR

Wil je een bijdrage leveren aan dit congres? Neem dan contact op met Bianca op bianca@foodlog.nl.


Partners:

  • Gemeente Ede



  • World Food Center

    Het World Food Center (WFC) in Ede is dé food-ontmoetingsplek voor consumenten, bedrijven, kennisinstellingen en overheden. Op het voormalig kazerneterrein Maurits zuid ontstaat een levendig gebied waar wonen, werken en recreëren hand in hand gaan. Het WFC helpt consumenten bewust te worden van voedselvraagstukken en hoe zij kunnen bijdragen aan een gezondere en duurzamere toekomst voor henzelf en hun omgeving. Daarnaast is het WFC een innovatiedistrict voor food en agro, een plek waar ontwikkeling en uitwisseling van kennis tussen bedrijven, kennisinstellingen en consumenten wordt gestimuleerd. Het WFC is een initiatief van gemeente Ede, provincie Gelderland, Wageningen University & Research, Stichting World Food Centers en WFC Development B.V. (een samenwerking van Green Real Estate B.V. en Van Wijnen Groep N.V.).

  • Tasty Basics

    TastyBasics voorziet dat de manier waarop we in de toekomst met voeding omgaan ingrijpend zal veranderen. Dit geldt voor onze persoonlijke leefstijl, maar ook voor de landbouw, voedingsindustrie en retail. Echter, het begint bij ons zelf. Steeds meer mensen ervaren in hun dagelijkse leven een aanleiding om andere keuzes te maken in wat ze eten en drinken. Om af te vallen, om beter om te gaan met bijv. suikerziekte. Om fitter en energieker te zijn. Om gezond ouder te worden. TastyBasics wil het mensen makkelijker maken om lekkere producten te eten die passen in een gezonde leefstijl.

    Onze drie basics: 1. Laag in koolhydraten, rijk aan vezels en eiwitten, 2. 0% suiker toegevoegd, 100% lekker, en 3. Op basis van whole foods, geen vulling maar voedzaam. TastyBasics, de beste basis voor een gezonde leefstijl.

  • Foodvalley

    Foodvalley is het kennisintensieve agrifood ecosysteem in Nederland waar vele bedrijven van startups tot en met multinationals en kennisinstellingen samen werken aan innovatieve oplossingen, gezonde voeding en duurzame productie. Foodvalley NL versnelt innovatie door bedrijven met kennisinstellingen, overheid en onderwijs binnen en buiten Nederland te verbinden.

  • Mediapartners:

  • Student en Leefstijl

    Stichting Student en Leefstijl is een landelijke studentenorganisatie met chapters in alle steden met medische faculteit die zich inzet om onderwijs over gezonde voeding, leefstijl en productiviteitsmanagement in het geneeskundecurriculum te krijgen. Om dit te bereiken organiseren wij zelf onderwijs extracurriculair hierover (onze bekende Students Experienced in Lifestyle and Food (SELF) cursus), vormen we een platform voor maatschappelijke (studenten)initiatieven qua gezonde leefstijl en doen we er alles aan om de medische faculteiten en politiek te overtuigen van het belang van (onderwijs over) leefstijlgeneeskunde. Waarom is dit belangrijk? Een groot deel van Nederland lijdt aan leefstijl-gerelateerde ziekten (o.a. 50% aan overgewicht, 1,2 miljoen mensen aan diabetes, etc.)  die door leefstijlinterventies kunnen worden opgelost. Voor patiënten fungeren artsen als eerste aanspreekpunt en "autoriteit" over gezond leven en van ziektes afkomen. Echter ontbreekt momenteel aan artsen en medische studenten de kennis en infrastructuur om leefstijlinterventies optimaal toe te passen. Met onderwijs als eerste stap willen wij dit oplossen.

  • Voeding Leeft

    Stichting Voeding Leeft ontwikkelt en exploiteert sinds 2011 leefstijlprogramma’s voor mensen met een chronische aandoening. Zo zijn er reeds programma’s in verschillende stadia ontwikkeld voor mensen met diabetes type 2, reuma, MS en IBD. Keer Diabetes2 Om is het meest bekende en grootste programma met inmiddels ruim 1400 deelnemers, 800 meewerkende huisartspraktijken en aantoonbare effecten op het ziekteproces en zorgkosten over de langere termijn. Dit programma wordt inmiddels door meerdere zorgverzekeraars vergoedt. Er werken op dit moment ruim 55 professionals voor Voeding Leeft. Er is tevens een toenemende interesse vanuit het buitenland naar de programma’s van Voeding Leeft.

  • CBL

    CBL (Centraal Bureau Levensmiddelenhandel) behartigt als brancheorganisatie de belangen van de supermarkten en foodservicebedrijven.

  • NVVL

    De NVVL – Network for Food Experts – is een ontmoetingsplaats voor iedereen die werkzaam is in het voedingsveld met als doel onderlinge uitwisseling van kennis, netwerk en ervaring. Deze brugfunctie vervullen we door actuele thema’s aan de orde te stellen die relevant zijn voor zowel het bedrijfsleven als de overheid, onderzoeksinstellingen en opleidingen. Hierbij staat onze onafhankelijkheid altijd voorop. Onze brugfunctie vervullen we door het organiseren van bijeenkomsten, maar ook door het verspreiden van informatie en online de dialoog te voeren. Daarnaast stimuleert de NVVL aankomend talent in voedingsonderzoek door de uitreiking van de NVVL-jaarprijs. De NVVL is een ledenorganisatie voor food experts met een HBO/WO achtergrond in food, bijvoorbeeld: levensmiddelentechnologie, Humane voeding, dietetiek, food law, life science of een andere opleiding met expertise in food.

  • Biobite

    Biobite onderscheidt zich door 5 in elkaar grijpende principes. Deze houden het product en zijn varianten net zo eerlijk als het eruit ziet. Hierbij de 5 van Biobite:

    1. We verkopen uitsluitend wat het gezin van baas Biobite zelf ook eet.
    2. Kauwen is goed. Voor kinderen, mannen en vrouwen.
    3. Suiker (=lekker!) voegen we nooit toe.
    4 Biologisch is vanzelfsprekend. Dus praten we er weinig over.
    5. Lekker verrijkt het leven.

    Biobite is krachtkoek met een eigenzinnig karakter. Misschien dat daarom ondeugende mensen zich helemaal niet schamen, wanneer ze “betrapt” worden met zoiets verantwoords als een Biobite-reep.
    Biobite is een verantwoorde tussendoor zonder toegevoegde suikers. Oorspronkelijk uit de thuisoven van natuurvoedingskundige Susanne  de Raaij. Tegenwoordig in licentie gebakken in een biologische (Skal) bakkerij. De reep zit vol lekkermakers: hazelnoten, amandelen, zaden, specerijen, gojibessen en veenbessen. De snoepaccenten worden geleverd door perendiksap, rozijnen, dadels en abrikozen.
     
    Kauwen is OK voor je spijsvertering en dus voor je hele lijf. Wie kauwt, laat zijn hersens weten dat  er goed gegeten is. De haver, gierst en boekweit of spelt in Biobite bevatten langzame koolhydraten, waardoor snackdrang uitblijft. Zeg tegen je jezelf ik kauw van jou en ga genieten van Biobite.
     

  • Arts en Leefstijl

    Geen pillendieet, maar een leefstijl op recept! Dat is de toekomst van onze gezondheidszorg. Het effect van groente, fruit, beweging en ontspanning is zelfs zo groot, dat steeds meer artsen een gezonde leefstijl voorschrijven. En de medicijnen? Die vormen Plan B. Vereniging Arts en Leefstijl loopt voorop in het agenderen van een gezonde leefstijl als medicijn en het vergroten van de bewustwording. Door kennis en vaardigheden te verbeteren, een brug te slaan tussen wetenschap en praktijk, maar ook door belangen van artsen en geneeskundestudenten te behartigen. Wat ons betreft is leefstijl als medicijn over 10 jaar volledig geïmplementeerd in de gezondheidszorg.

  • Kenniscentrum Zoetstoffen

    Het Kenniscentrum Zoetstoffen geeft heldere informatie over zoetstoffen en helpt misverstanden de wereld uit op basis van wetenschappelijk onderbouwde feiten. Leidraad hierbij zijn de officiële uitgangspunten van onder andere de Europese Unie, Gezondheidsraad en Nederlandse Diabetes Federatie alsmede de adviezen van het Voedingscentrum en relevante wetgeving. Het Kenniscentrum Zoetstoffen wordt bijgestaan door een wetenschappelijk expertpanel en een kring van deskundige voedingsprofessionals. Uitgebreide informatie over gezond- en veiligheid, de meest gestelde vragen, het laatste nieuws, handige infographics, wetenschappelijke publicaties en een groot aantal recepten is te vinden op www.zoetstoffen.nl.

  • FoodPersonality

    Via een maandelijks vakblad, websites, congressen, evenementen en middels betrokkenheid bij diverse Awards informeert FoodPersonality haar leden sinds 1983 over de laatste trends binnen de food retail en FMCG. Denk daarbij aan formuleontwikkelingen, de verhouding tussen foodretail en levensmiddelenproducenten, assortimentsontwikkelingen en de maatschappelijke druk op de sector. Daarnaast is er volop aandacht voor nieuwe initiatieven en de voortgaande consolidatie bij zowel retailpartijen als FMCG-fabrikanten.

  • DAI

    DAI  is een professioneel, informeel en vernieuwend netwerk van en voor artsen en leefstijlcoaches. We bieden artsen en leefstijlcoaches de gelegenheid om elkaar te ontmoeten en elkaar te inspireren. In geaccrediteerde bijeenkomsten rondom het thema leefstijl kunnen zij op interactieve wijze kennis opdoen en kennis uitwisselen.

  • Stichting Gezondheid

    Wil je vitaal zijn en blijven? Dan kan Stichting Gezondheid Nederland je helpen. Zo bieden we 140 online gezondheidstrainingen aan. Op onze stand kun je er kosteloos een aanvragen. Kijk vast hier welke je wilt. Naast online trainingen hebben we online gezondheidstesten, steeds met trainingen als oplossing. Op de stand kun je ook kennismaken met een vitaliteitscheck. In enkele minuten meten we met bioresonantie een eventueel tekort aan vitamines en mineralen en een te veel aan toxines. Op onze website staan adviezen die aansluiten bij de scanuitslag. In onze webshop tref je onder andere producten aan tegen straling en voor gezond water.

  • Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie

    De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) is de koepelorganisatie en belangenbehartiger voor verwerkende en importerende bedrijven en branches in de Nederlandse levensmiddelenindustrie. De FNLI vertegenwoordigt circa 500 bedrijven en 20 brancheorganisaties. De FNLI streeft naar een gezonde en duurzame ontwikkeling van de Nederlandse levensmiddelenindustrie, gekoppeld aan een stevige inbedding in de Nederlandse samenleving als een gewaardeerde en verantwoordelijke industrie.

  • EVMI

    EVMI is een onafhankelijk vakblad – op papier en online – voor de professional in de levensmiddelenindustrie. Het richt zich op kwaliteitsmanagers, productontwikkelaars, marketing managers en algemeen managers in de voedings- en genotsmiddelenindustrie, de toeleveranciers en de afnemers van deze bedrijven. EVMI bericht over nutritionele en technische aspecten van de voedselproductie, en besteedt daarnaast veel aandacht aan duurzaamheid en marketing.

  • Heeft u interesse om sponsor te worden? Neem dan contact op via redactie@foodlog.nl!